Ofte stilte spørsmål

Om booking

Det kan være flere årsaker til dette.

  1. Det er fullt. Da må du bare prøve en annen tid.
  2. Det er problemer med verifisering av bookingen gjennom BankID. Opplever du problemer på målstreken, kan du prøve et annet kort eller vente litt. Bookingen er ikke gjennomført før du får en bekreftelses-mail.
  3. Det kan være et problem på nettsiden. Prøv å oppdatere siden (kanskje til og med bytt nettleser) og prøv igjen. Noen ganger buger siden litt ved skifte av språk, så test å beholde samme språk gjennom hele bestillingsprosessen. Fortsett prosessen (4 trinn) helt til der du legger inn kortdetaljene dine. Og når du så trykker betal, vil du motta en bekreftelsesmail. 

Håper vi ses på KOK i nær fremtid!

 

Angrerett for tjenester gjelder ikke ved enkeltstående tjenester som foregår på et bestemt tidspunkt eller innenfor en bestemt periode, jf. angrerettloven § 19. Altså følger en booking hos KOK samme prinsipp som hvis du kjøper en kino-, konsert- eller flybillett. 

Du har dog mulighet til å kjøpe avbestillingsforsikring for KOKCRUISE (kr. 420) og PRIVATKOK (kr. 290).  Med avbestillingsforsikring kan du flytte eller avbestille din booking frem til 12 timer før den starter. FELLESKOK kan ikke avbestilles eller flyttes.

Endring og avbestilling gjøres med link og adresse du får i bekreftelsesmailen. 

Lurer du på noe mer om avbestilling eller kansellering, kan du lese mer i våre vilkår og betingelser.

Alle våre tider ligger i kalenderen. Dersom du ikke finner den tiden du ønsker, så er det ikke noe ledig, dessverre. Men om du opplever at en tid langt frem i tid er booket, så kan det være en bug i kalenderen. Da setter vi pris på om du gir oss beskjed.

Vi har dessverre ikke kapasitet til å føre venteliste. Løsningen er å ta en kikk innom nettsiden en gang i blant for å se om det har åpnet seg noen ledige tidspunkt.

Vi har drop-in alle dager på alle lokasjoner. Den tjenesten noen kaller drop-in der du kjøper enkeltplasser i badstue sammen med andre, kaller vi FELLESKOK. Det er mulig å ta en sjanse å komme til PRIVATKOK uten å booke, men vi vil anbefale på det sterkeste at du booker på forhånd. Særlig på kvelder og i helger blir det fort fullt, så har du et tidspunkt i tankene anbefaler vi å sikre det ved å booke på forhånd.

Maks kapasitet per badstubåt er 10 personer. Hvis dere er flere enn 10 personer anbefaler vi å booke to båter. Send en mail med ønsket tid, dato og lokasjon til oslo@koknorge.no, så ordner vi det slik at dere får to båter ved siden av hverandre, eller fler hvis dere trenger det.

KOKCRUISE kan kun bestilles som en gruppe, altså er det ikke mulig å booke en individuell plass. 

Ja, vi har to lokasjoner i Oslo. En på Langkaia og en på Aker Brygge.
Les nøye hvilken lokasjon som gjelder for din booking, så du ikke risikerer å gå feil og komme for sent til bookingen.

Badstue som gravid

Om besøket

Det er kjedelig at du ikke får brukt hele bookingen på grunn av forsinkelse, men bookingen ligger i systemet. Henvend deg til badstumester eller skipper når du kommer til din lokasjon.

Ved ankomst blir du tatt imot av enten badstumester eller skipper på kaia. Hen vil vise deg til den badstuen dere skal benytte, og dere vil få en liten innføring i badstuen. Du vil kjenne igjen våre ansatte på klær med logo, og at de er i nærheten av badstuene til enhver tid.

Båtene våre har begrenset med lagringsplass, og vi har derfor ikke mulighet til å lagre noe i forkant eller etterkant av bookingen.

Du kan oppbevare de tingene du har med deg til badstuen, i omkledningsrommet. Badstuen har to rom, et omkledningsrom og selve badstuen. Du kan alltid se tingene dine fra selve badstuen.

Det kan du gjøre i omkledningsrommet. Det er et felles rom der alle som skal i en badstue skifter sammen, men rommene er ikke veldig store. Først og fremst er disse for omkledning og hvile underveis, ikke for mer omfattende stell og pleie. Et godt triks for å spare både tid og litt skifteplass er å ha badetøy under klærne dine før du kommer til badstuen.

Tiden dere booker (f eks kl 18:00 til 20:00) er tiden dere har til rådighet ombord i båten. Det vil si at også skifting skal foregå i dette tidsrommet. Som regel er det bookinger både rett før og etter, og dere ha gått av båten innen bookingtiden er omme. Badstumester og skipper vil gi dere beskjed når det er på tide å skifte.

Nå på vinteren har vi ingen dusjer, fordi vannet lett kan fryse. Vi opplever for såvidt at mange gjester ikke føler at de trenger en dusj etter besøk hos oss og er komfortable med følelsen av saltvann i håret. Et badstubesøk fungerer slik at jo mer man svetter, jo renere væske svetter man. Det er også derfor det er så viktig å drikke rikelig med vann underveis.

Det har vi ikke. På Aker Brygge finnes det toalett på restauranter i nærheten, mens på Langkaia er det nærmeste toalett på Deichmanske bibliotek.

Vi har håndklær til salgs! 
Men ikke badetøy så husk å ta det med deg.

Du kan lese mer om besøket på KOK og hva du bør ha med deg her.

Våre badstumestere rengjør badstuene etter hver booking og finner de gjenglemte ting, tas disse vare på i badstuen i en periode. Har du glemt noe, kan du komme innom badstuen du har vært i, og en av våre badstumestere vil hjelpe deg.

Om sikkerhet

På KOKCRUISE har vi redningsvester til alle voksne på begge lokasjoner. Vi har også 3 redningsvester til barn på Aker Brygge, og 3 på Langkaia. Trenger du eller noen i følget redningsvest på grunn av manglende svømmeferdigheter eller lignende må denne medbringes på egen hånd.

Barn storkoser seg på KOK og er ekstra velkomne hos oss. Sikkerhet er viktig, så alle barn under atten må komme i følge med en voksen som også må være tilstede under hele oppholdet. Vi har redningsvester for bookinger med KOKCRUISE, så vi kan ikke garantere at det er redningsvester tilgjengelig for din booking om du har booket PRIVATKOK eller FELLESKOK.

Vår erfaring med å ta badstue som gravid er god. Men vi anbefaler deg å ta kontakt med legen før et eventuelt besøk i badstuen, slik at du kan føle deg trygg på at det er riktig for deg.

Om vinteren kan isen bli for tykk, og uansett tid på året kan vinden være for sterk til at vi kan gjennomføre KOKCRUISE. Da vil bookingen bli gjennomført ved kai til samme tid og mellomlegget refundert.
I ekstreme tilfeller vi må kansellere alle bookinger også ved kai.
Vi følger med på værmeldingen og forsøker å gi beskjed om endringer i bookingen i god tid i forveien, men ber om forståelse for at været gjør som det vil og værforholdene raskt kan endre seg.

Vannkvaliteten generelt i indre Oslofjord får tommel opp av kommunen, men de fraråder bading i et døgn etter kraftig regn. Kraftig regn er definert som over 1 mm i timen. 

Regnvær er utenfor vår kontroll, men det er jo naturlig at en vil kjøle seg ned etter badstue. Vi har dusjer på Langkaia og en avspylingsslange på Aker Brygge (jobber med en dusj der også), til de som ikke ønsker å bade når det har regnet. Ønsker en allikevel å hoppe uti, så anbefales det å være forsiktig med å ha hodet under vann, og ikke bade med åpne sår. 

Om mat og drikke

På PRIVATKOK og KOKCRUISE kan du nyte alkohol, men på FELLESKOK er det ikke tillatt. For de to førstnevnte har vi en begrensning på maks 2 enheter per person. Alkoholbegrensningen handler først og fremst om sikkerhet. Når du svetter såpass mye som en gjør i en badstue vil alkoholen påvirke deg fortere. Kombinasjonen berusede mennesker og sjø er en sikkerhetsrisiko vi tar på alvor, og våre badstumestere og skippere har derfor rett til å vise bort gjester fra båten om de mener det er fare for sikkerheten.

Sprit er ikke tillatt, av overnevnte årsaker.

Det er også viktig å unngå rødvin, Aperol og andre drikkevarer med sterk farge ettersom dette setter flekker på treverket.

Det er ikke tillatt med mat inne i badstuen, men du må gjerne nyte snacks o.l i omkledningsrommet eller utendørs.

Det har vi! I tilfelle du glemmer det, kan du kjøpe 0,5 liters flasker med KOK-vann  på begge lokasjoner. Det er lurt å sørge for å drikke mye vann før du kommer til badstuen for å unngå dehydrering, og at du også har minst 1 liter tilgjengelig å drikke mens du er i badstuen. 

Har du spørsmål du ikke finner svar på, kontakt oss her.

nb_NONorsk bokmål